SEO optimering

Hvordan bruger du din hjemmeside? Er den blot et visitkort, hvor læseren skal kende adressen på siden – eller bruger du den strategisk med SEO optimering, så du tiltrækker læsere og potentielle kunder via Google?  Bliv klogere på længere nede, hvad SEO optimering er, hvad der skal til for at komme til tops på Google – og de 7 fordele, du får.

Lige herunder finder du knapper til andre emner inden for online markedsføring, og så kommer blogindlæg om SEO optimering … og så fortsætter teksten, der giver dig de 7 fordele.

Gå til andre kategorier:

Hvad er SEO - få det store overblik her

Hvad er SEO

Hvad er SEO ? Ofte bliver det brugt som et ord – et, som nærmest kun de indforståede forstår meningen af. SEO betyder søgemaskineoptimering  – ikke at det gør dig

Læs mere her »

Hvad er SEO optimering

SEO optimering er en række teknikker, du kan bruge på din hjemmeside (eller webshop), så din side kommer til at ligge øverst i Googles søgeresultater på specifikke ord eller sammensætning af ord.

Mange tror, at SEO optimering af vildt svært – og det er det måske også, når vi kommer ind på den tekniske del af SEO. Men når vi taler om indholdet på din hjemmeside, så er det egentligt ikke så svært. 

I artiklen Hvad er SEO forklarer jeg mere i dybden, hvad SEO egentligt er for en størrelse, og jeg forsøger at være pædagogisk og forklare det på flere forskellige måder, så der er lidt for enhver smag.

7 gode grunde

til at lave SEO optimering

7 gode grunde til at arbejde med SEO optimering

Der er flere grunde til at arbejde med SEO optimering, og her får du 5 af de bedste.

#1 Forbedret synlighed i søgemaskinerne

SEO optimering hjælper med at forbedre synligheden af din hjemmeside i søgemaskinerne. 

Det betyder, at har du optimeret din hjemmeside godt, så vil blive den blive vist højere oppe i resultaterne på f.eks. Google, når brugerne/læserne søger efter søgeord, som du har brugt strategisk på din hjemmeside.

#2 Øget trafik til din hjemmeside

Når din hjemmeside så vises højere oppe i søgeresultaterne, vil det helt naturligt give flere besøgende på din hjemmeside. 

Det betyder, at SEO optimering kan hjælpe med at øge trafikken til din hjemmeside. Det betyder, at ringende spreder sig i vandet og kendskabet til din virksomhed bliver større.

#3 Tjen flere penge

Flere besøgende hænger naturligt sammen med øget omsætning.

Uanset om du har en hjemmeside eller en webshop, så kan du bruge SEO til at tiltrække dine kunder og dermed får flere besøgende = mere salg.

Alt andet lige, så vil mere trafik til din side give mere salg.

Hvis du er behandler eller sælger en ydelse, der ikke lige kan pakkes ind og sendes med fragtmanden, så har du også mange muligheder for at sælge små online produkter på din hjemmeside.

Så fordelen med at flere besøgende giver mere salg er ikke forbeholdt webshops.

#4 Langvarige resultater

SEO optimering kan give langvarige resultater, hvis det udføres korrekt. 

Hvis du investerer tid og ressourcer i SEO optimering, kan det give dig fordele i flere år fremover, og tiltrække flere læsere til din hjemmeside – og dermed potentielt nye kunder.

Samtidig kan du spare mange penge på andre former for markedsføring, for SEO optimering er faktisk gratis at udføre (hvis du selv kan finde ud af det).

What’s not to like?

#5 Få konkurrencefordel med SEO optimering

Når du arbejder med SEO optimering, kan det give dig en konkurrencefordel i forhold til dine konkurrenter. 

Det er nemlig ikke sikkert, at de arbejder med SEO på deres hjemmeside, og hvisvis din hjemmeside så er mere synlig i søgeresultaterne end din konkurrenters, så vil din side potentiel tiltrække flere besøgende (og øge din omsætning).

Det overrasker mig gang på gang, hvor hurtigt man kan komme til at ranke på søgeord på Google – også inden for et område som SEO, hvor man jo skulle mene, at der er mange dygtige folk om buddet, der ved præcis, hvordan de skal skrive teksterne.

En statistik jeg så for nylig viste, at 91% af alle hjemmesider ikke bliver fundet på Google – det er jo helt vildt, og det viser bare, hvor gode muligheder, der er for at komme til tops.

#6 Bedre grundlag for strategisk udvikling

Når du arbejder med SEO optimering, og du begynder at få læsere ind på din hjemmeside, så finder du jo også ud af, hvad det er for søgeord, de primært finder dig på.

Den viden kan du så anvende til at tage strategiske beslutninger om, i hvilken retning din forretning skal udvikle sig – og hvilke produkter, du skal have på hylden. Uanset om det er fysiske produkter eller vidensprodukter du leverer.

#7 Mere skarp på dit produkt

En af de store sidegevinster, jeg oplever – både hos mig selv og hos mine kunder – er, at når de begynder at sidde og skulle formulere sig på skrift om, hvad de laver og tilbyder, så bliver de meget mere skarpe på, hvad det egentligt er, de gerne vil tilbyde.

Det betyder, at de foretager nogle tilvalg og fravalg på produkter og ydelser i forhold til, hvad der giver dem glæde og energi at arbejde med.

Dermed får de større fokus – og det bliver nemmere at kommunikere, hvad det er de laver. Dette gælder især for vidensformidlere, terapeuter og behandlere i bred forstand.