Sådan kan en SEO analyse forbedre din hjemmeside
I dette blogindlæg får du indsigt i, hvordan en SEO-analyse kan forbedre din hjemmesides synlighed på Google. Du lærer, hvilke områder min analyse dækker – fra brugervenlighed til tekniske detaljer
Hvordan bruger du din hjemmeside? Er den blot et visitkort, hvor læseren skal kende adressen på siden – eller bruger du den strategisk med SEO optimering, så du tiltrækker læsere og potentielle kunder via Google? Bliv klogere på længere nede på denne side, hvad SEO er, hvad der skal til for at komme til tops på Google – og de 7 fordele, du får med i købet, når du arbejder med SEO optimering
Lige herunder finder du knapper til andre emner inden for online markedsføring, og så kommer blogindlæg om SEO og SEO optimering … og så fortsætter teksten, der bl.a. giver dig de 7 fordele.
I dette blogindlæg får du indsigt i, hvordan en SEO-analyse kan forbedre din hjemmesides synlighed på Google. Du lærer, hvilke områder min analyse dækker – fra brugervenlighed til tekniske detaljer
Hvad koster SEO optimering? Det er et spørgsmål, mange stiller, men svaret er sjældent simpelt. SEO kan koste alt fra ingenting – hvis du gør det selv – til mange
Hvorfor er SEO vigtigt? Fordi det ikke kun tiltrækker gratis trafik til din hjemmeside, men også hjælper dig med at forstå din målgruppe bedre, forbedrer din synlighed i forhold til
Vil du vide, hvordan man vælger de rigtige søgeord til sin hjemmeside og få svar på, hvordan du afslører ’hvilke ord bruge mine konkurrenter?’ Denne guide forklarer alt fra primære
Når man hører om SEO (Search Engine Optimization – eller SEO optimering), tænker mange på at komme øverst i Googles søgeresultater. Men hvordan virker SEO egentlig? For at forstå det
Hvis du gerne vil tiltrække potentielle kunder eller klienter til din hjemmeside eller webshop, så er en søgeordsanalyse alfa og omega for, at du lykkes. Søgeords-analysen er arbejdet med at
Drømmer du også om at være synlig på Google og ligge nr. 1 i søgeresultaterne. Og hvordan kan du så opnå det? I dette blogindlæg vil jeg give dig nogle
Hvad er SEO? Det dækker over de teknikker, du skal mestre for at blive synlig på Google. I dette blogindlæg bliver du klogere på, hvad SEO er, ligesom du også
SEO optimering er en række teknikker, du kan bruge på din hjemmeside (eller webshop), så din side kommer til at ligge øverst i Googles søgeresultater på specifikke ord eller sammensætning af ord.
Mange tror, at SEO optimering af vildt svært – og det er det måske også, når vi kommer ind på den tekniske del af SEO. Men når vi taler om indholdet på din hjemmeside, så er det egentligt ikke så svært.
I blogindlægget: Hvad er SEO forklarer jeg mere i dybden, hvad SEO egentligt er for en størrelse. Jeg forsøger at forklare det på flere forskellige måder, så dig, der er begynder, også kan forstå det.
Når jeg taler om de teknikker, du skal mestre for at komme til at ligge i toppen af Google, drejer det drejer sig både om måden, du skriver dine tekster på – de såkaldte SEO-tekster, hvordan du ‘pakker dem ind’ med de forskellige tekstmarkører, som Google kan genkende. Det er også al teknikken omkring din hjemmeside – det være sig både brugervenlighed, om du har en mobilvenlig hjemmeside og om hastighedsoptimering, og så er det linkbuilding.
Nogle gange hjælper det at vende bøtten rundt og se, hvordan SEO optimering virker set med Googles øjne – det får du svaret på her: Hvordan virker SEO – følg linket og læs mere.
Der går altid rygter om, at SEO er død. Det har været tilfældet lige så lang tid, som jeg har været i gang – det vil sige over 25 år.
Og lad mig sige det kort: SEO er ikke død.
Jeg kan lave tekster i dag, som bliver fundet af Google om en uge eller en måned. Det er stadig muligt at finde vej til toppen af de organiske resultater på Googles sider ved hjælp af de værktøjer, som jeg bruger og underviser i.
Og det er endnu mere vigtigt for små virksomheder, som måske ikke har de store marketingbudgetter.
Der er 2 primære grunde til, at SEO er vigtigt:
Det betyder, at du kan ligge og høste gratis trafik til din hjemmeside i årevis fra de søgninger, hvor du ligger i toppen af Google.
Og det betyder, at du kan drosle lidt ned for dine sociale medier, så du ikke behøver være lige så aktiv der, som du ellers skal være for at generere den samme mængde trafik til hjemmesiden.
Vil du gerne have flere gode grunde til at arbejde med SEO – så læs med her: Hvorfor er SEO vigtigt.
Hvad koster SEO optimering – det er bare et vildt godt spørgsmål, for der er ikke et enkelt svar på dette spørgsmål.
Det kan koste alt fra gratis – altså kun din tid, hvis du laver det selv – og til mange tusinde kroner hver måned, hvis du udliciterer til et stort bureau.
Der er mange faktorer at tage højde for, og dem har jeg forsøgt at afdække i et særligt blogindlæg, dedikeret til emnet ‘hvad koster SEO‘.
Her vil jeg også give dig nogle guidelines til, hvad du skal holde øje med, hvis du beslutter at gå ud og hyre en ekstern – enten SEO-ekspert eller et decideret bureau til at hjælpe dig.
Hvordan laver man SEO er også et klasse-spørgsmål.
Mange tror fejlagtigt, at SEO er noget, man laver en gang for alle. Når så man har lavet 3-4 SEO-tekster, så er det fint.
Det er det bare sjældent.
For Google er en organisk størrelse, og hvis du ikke ryger til tops, så skal du se på, hvad du kan optimere for at komme derop.
Hvis du ER kommet til tops, så kan du ikke hvile på laurbærrene. Så vil der være andre tekster, du kan skrive om dit ekspertområde, eller det du sælger.
Udover at skrive de særlige SEO-tekster, som er bygget op på en måde, så Google forstår, hvad det handler om, så er der 2 andre ting, du også skal have fokus på for at dækket spørgsmålet ‘hvordan laver man SEO’ 100% – og det er linkbuilding og teknikken på hjemmesiden.
Hvis du slet ikke aner, hvad SEO er, kan du starte med at lære at skrive teksterne, og så kan du altid bygge på senere.
Jeg har lavet et decideret begynderkursus til dig: SEO for begyndere. Her lærer du en meget enkel metode til at finde søgeord, som er de ord, du skal skrive om.
Det giver god mening at starte med indholdet, for Google elsker tekst – og placerer resultaterne i forhold til, hvor god en tekst du og andre har skrevet om emnet. Og det er vigtigt at skrive teksten, så Google forstår den – og det lærer du på dette kursus.
Næste trin er til dig, der også gerne vil lære
Der er en SEO analyse et rigtigt godt værktøj til at komme i gang. Det kan du enten bestille separat, eller du kan kigge på SEO Kickstarter som forløb, hvor SEO analysen er med, og hvor du kan stille spørgsmål til mig undervejs.
SEO Kickstarter fås også som online kursus, hvor du kan gøre det i dit eget tempo. Her får du 3 rapporter fra SEO analysen med, så du kan komme i gang med det tekniske også.
Sidste trin i raketten er til dig, der har styr på at skrive SEO-tekster og gerne vil arbejde mere strategisk med din SEO optimering. Klik ind og læs mere om Next Level SEO.
De to sidste kurser fås også som forløb på 6 uger, hvor du får spørgetimer og personlig hjælp af mig undervejs – klik ind på SEO kurser og få et samlet overblik over alle de kurser og workshops – online og fysiske, jeg tilbyder inden for hjemmesider og SEO optimering af hjemmesider.
7 gode grunde til at arbejde med SEO optimering
Der er flere grunde til at arbejde med SEO optimering, og her får du 7 af de bedste.
SEO optimering hjælper med at forbedre synligheden af din hjemmeside i søgemaskinerne.
Det betyder, at har du optimeret din hjemmeside godt, så vil blive den blive vist højere oppe i resultaterne på f.eks. Google, når brugerne/læserne søger efter søgeord, som du har brugt strategisk på din hjemmeside.
Når din hjemmeside så vises højere oppe i søgeresultaterne, vil det helt naturligt give flere besøgende på din hjemmeside.
Det betyder, at SEO optimering kan hjælpe med at øge trafikken til din hjemmeside. Det betyder, at ringende spreder sig i vandet og kendskabet til din virksomhed bliver større.
Flere besøgende hænger naturligt sammen med øget omsætning.
Uanset om du har en hjemmeside eller en webshop, så kan du bruge SEO til at tiltrække dine kunder og dermed får flere besøgende = mere salg.
Alt andet lige, så vil mere trafik til din side give mere salg.
Hvis du er behandler eller sælger en ydelse, der ikke lige kan pakkes ind og sendes med fragtmanden, så har du også mange muligheder for at sælge små online produkter på din hjemmeside.
Så fordelen med at flere besøgende giver mere salg er ikke forbeholdt webshops.
SEO optimering kan give langvarige resultater, hvis det udføres korrekt.
Hvis du investerer tid og ressourcer i SEO optimering, kan det give dig fordele i flere år fremover, og tiltrække flere læsere til din hjemmeside – og dermed potentielt nye kunder.
Samtidig kan du spare mange penge på andre former for markedsføring, for SEO optimering er faktisk gratis at udføre (hvis du selv kan finde ud af det).
What’s not to like?
Når du arbejder med SEO optimering, kan det give dig en konkurrencefordel i forhold til dine konkurrenter.
Det er nemlig ikke sikkert, at de arbejder med SEO på deres hjemmeside, og hvisvis din hjemmeside så er mere synlig i søgeresultaterne end din konkurrenters, så vil din side potentiel tiltrække flere besøgende (og øge din omsætning).
Det overrasker mig gang på gang, hvor hurtigt man kan komme til at ranke på søgeord på Google – også inden for et område som SEO, hvor man jo skulle mene, at der er mange dygtige folk om buddet, der ved præcis, hvordan de skal skrive teksterne.
En statistik jeg så for nylig viste, at 91% af alle hjemmesider ikke bliver fundet på Google – det er jo helt vildt, og det viser bare, hvor gode muligheder, der er for at komme til tops.
Når du arbejder med SEO optimering, og du begynder at få læsere ind på din hjemmeside, så finder du jo også ud af, hvad det er for søgeord, de primært finder dig på.
Den viden kan du så anvende til at tage strategiske beslutninger om, i hvilken retning din forretning skal udvikle sig – og hvilke produkter, du skal have på hylden. Uanset om det er fysiske produkter eller vidensprodukter du leverer.
En af de store sidegevinster, jeg oplever – både hos mig selv og hos mine kunder – er, at når de begynder at sidde og skulle formulere sig på skrift om, hvad de laver og tilbyder, så bliver de meget mere skarpe på, hvad det egentligt er, de gerne vil tilbyde.
Det betyder, at de foretager nogle tilvalg og fravalg på produkter og ydelser i forhold til, hvad der giver dem glæde og energi at arbejde med.
Dermed får de større fokus – og det bliver nemmere at kommunikere, hvad det er de laver. Dette gælder især for vidensformidlere, terapeuter og behandlere i bred forstand.
Selvom du vælger at fokusere på SEO optimering af din hjemmeside og webshop, så kan det også være interessant at kigge på SEM – Search Engine Marketing. Læs mere om forskellen på SEO og SEM og et kig på Google Ads.
Kontakt mig:
Lad mig hjælpe dig med: